Forum MUZYKA 3-CIEGO UCHA Strona Główna MUZYKA 3-CIEGO UCHA
od awangardy rocka przez jazz, muzykę improwizowaną, avant folk po muzykę współczesną
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cytaty o muzyce

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MUZYKA 3-CIEGO UCHA Strona Główna -> dyskusje o muzyce
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
post.swan
admin


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z ruin

PostWysłany: Pon 16:35, 06 Lut 2012    Temat postu: Cytaty o muzyce

Jazz is the only music in which the same note can be played night after night but differently each time.
Ornette Coleman

Jazz is like wine. When it is new, it is only for the experts, but when it gets older, everybody wants it.
Steve Lacy

Risk is at the heart of jazz. Every note we play is a risk.
Steve Lacy

Many jazz artists go to L.A. seeking a more comfortable life and then they really stop playing.
Sonny Rollins

Where human eyes have never seen, where human beings have never been, I build a world of abstract dreams, and I wait for you.
Sun Ra

The world thinks that music is a commercial commodity. I'm glad that is not my code.
Sun Ra

Talking about music is like dancing about architecture.
Thelonious Monk

I don't know where jazz is going. Maybe it's going to hell. You can't make anything go anywhere. It just happens.
Thelonius Monk

No one is original. Everyone is derivative.
Sonny Rollins

Jazz is the type of music that can absorb so many things and still be jazz.
Sonny Rollins

The idea is more important than the style or the contents of the style you're trying to play in.
Ornette Coleman

I think I had it in the back of my mind that I wanted to sound like a dry martini.
Paul Desmond

I start in the middle of a sentence and move both directions at once.
John Coltrane

Doesn't that fool know I recorded that song because I like it?
Cecil Taylor


Ostatnio zmieniony przez post.swan dnia Pon 18:22, 06 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
post.swan
admin


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z ruin

PostWysłany: Pon 18:27, 06 Lut 2012    Temat postu:

Knowledge speaks but wisdom listens.
Jimi Hendrix

Technically, I'm not a guitar player, all I play is truth and emotion.
Jimi Hendrix

People whose sensibility is destroyed by music in trains, airports, lifts, cannot concentrate on a Beethoven Quartet.
Witold Lutosławski


Ostatnio zmieniony przez post.swan dnia Pon 18:28, 06 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
post.swan
admin


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z ruin

PostWysłany: Nie 15:39, 26 Lut 2012    Temat postu:

Trane was the Father. Pharoah is the Son. I am the Holy Ghost.
Albert Ayler
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
post.swan
admin


Dołączył: 11 Wrz 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z ruin

PostWysłany: Wto 23:54, 28 Lut 2012    Temat postu:

Ciekaw jestem jak odbieracie ten religijno-duchowy kontekst twórczości Aylera i Trane'a. Tak poza muzycznie, nie przeszkadza Wam to ich lekko zdewociałe podejście? Mnie to jakoś trochę uwiera. W klasycznej muzyce sakralnej jakoś zupełnie inaczej to odbieram. We free-jazzie ten kontekst mi zgrzyta.

Ostatnio zmieniony przez post.swan dnia Wto 23:55, 28 Lut 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bronson
rozkręcam się


Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 0:06, 29 Lut 2012    Temat postu:

a czemu ma przeszkadzać ? to ich sprawa w co tam wierzą i czym się inspirują, ważne żeby były tego zadowalające efekty dla nas słuchaczy. Poza tym za Tranem poszło wielu muzyków typu Mclaughlin (ten to chyba najlepszy przykład). Przez tą silną wiarę przelewały się emocje i to wszystko napędzało się samo. Utworzenie jakże prostego systemu Giant Steps podczas szukania dźwięków i nowych dróg podczas improwizacji. Wszędzie w tym można dopatrywać się Boskiej Ręki. Przeciwnicy będą mówić o przypadku czy geniuszu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bednaar
rozkręcam się


Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 15:38, 29 Lut 2012    Temat postu:

post.swan napisał:
Ciekaw jestem jak odbieracie ten religijno-duchowy kontekst twórczości Aylera i Trane'a. Tak poza muzycznie, nie przeszkadza Wam to ich lekko zdewociałe podejście? Mnie to jakoś trochę uwiera.


A mnie nie przeszkadza, a wręcz przeciwnie - akurat jest to dodatkowy atut, całkiem zgodny z moim światopoglądem, taki już ze mnie zdewociały gość Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum MUZYKA 3-CIEGO UCHA Strona Główna -> dyskusje o muzyce Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin